Jaké faktory stojí za úspěchem Jeffa Bezose?

Jaké faktory stojí za úspěchem Jeffa Bezose?

Být úspěšný a bohatý jako ten nejúspěšnější a nejbohatší člověk světa. To je přání nejednoho člověka. A i když v současné době je na vrcholu hory úspěchu jiný člověk než Jeff Bezos, neznamená to, že lidé nechtějí být na takové úrovni, jako bývalý nejbohatší člověk planety je. Jeho jmění, stejně jako velkou a od píky vybudovanou firmu mu totiž nikdo neodpáře. Sám se dokonce nechal slyšet, že za jeho úspěchem stojí několik faktorů. Co konkrétního? 

Jen v té nejlepší společnosti 

Nabízí se otázka, jaké faktory stojí ve skutečnosti za úspěchem tohoto muže? Jak již bylo zmíněno, je jich rovnou několik. Předně stojí za zmínku to, že se obklopuje jenom těmi nejlepšími. Jeff Bezos je známý tím, že do své firmy nabírá pouze ty nejlepší čili i ve společnosti tráví čas jen s těmi, se kterými může létat vysoko.  

Bezos je toho názoru, že od každého zaměstnance, které přijímají, očekávají, že zvýší laťku dalších potenciálních zaměstnanců. A to dokonce natolik, aby se talenty ve firmě neustále rozšiřovaly a zdokonalovaly. 

Poučuje se z chyb 

Bylo by mylné se domnívat, že nejúspěšnější a nejbohatší lidé na světě, nedělají chyby. Naopak – dělají je, dokonce jsou za ně rádi a vyzdvihují je, případně jim přikládají větší váhu než všemu ostatnímu, co v životě učinili. Z chyb jsou rádi především proto, že se z nich dokázali poučit a díky tomu se dostali k tomu, co dnes mají.  

Pokud bychom měli zmínit jednu z chyb, která pomyslně visí nad samotným Jeffem Bezosem, zmínili bychom dražbu produktů, kdy se snažil konkurovat eBay. Na základě toho však přišel na něco lepšího. Vytvořil dokonalou platformu pro prodejce a nyní se Amazon používá nejen na prodej, ale i na skladování nebo přepravu vlastních produktů. 

Hlavně myslet ve velkém 

To, co velké a úspěšné lidi odlišuje od ostatních je jejich myšlení. Úspěšní lidé totiž myslí jen a pouze ve velkém, a to vždycky a za všech okolností. Kdyby totiž Jeff Bezos nemyslel ve velkém, zůstal by jenom při prodeji knih.