Nakupování na internetu se stává obrovským hitem. Lidé si na internetu nakupují snad všechno – začíná to botami, oblečením a elektronikou a končí to potravinami a drogerií. Popularita takzvaného online nakupování roste především proto, že lidé chtějí uspořit svůj drahocenný čas. Nechávají si často přinést objednávku až ke dveřím zrovna v době, kdy přichází z práce, a tak nemusí zacházet do supermarketů, kde by minimálně hodinu strávili. Jenže málokdo si je vědom toho, jaká práva má, když nakupuje na internetu.
Když nakupujete na internetu, máte krapet jiná práva než při nakupování v obchodních centrech. I když je nabídka při online nakupování opravdu atraktivní, setkat se můžete s různými riziky. Jelikož se s riziky můžete opravdu setkat, nabízí se otázka, jestli opravdu znáte svá práva, která vás z případných rizik mohou vytáhnout.
Máte čtrnáct dnů na odstoupení od smlouvy
K vašim zákonným právům patří například čtrnáctidenní lhůta na odstoupení od smlouvy. Pokud si zboží koupíte na internetu, tedy na dálku, můžete ho v případě nutnosti do čtrnácti dnů vrátit, a to dokonce bez udání důvodu. Nehraje roli to, zdali vám bylo zboží doručeno kurýrem, poštou nebo jestli jste si pro zboží zašli na pobočku.
Je třeba také poznamenat, že vás prodejce musí poučit o této čtrnáctidenní lhůtě na vrácení zboží. Pokud k poučení nedojde, máte na vrácení nepoužitého zboží až jeden rok.
Do čtrnácti dnů se zahrnuje i odeslání?
Mnozí lidé se domnívají, že se do čtrnácti dnů musí vejít i s dobou odeslání. Jenže tak to není. Pokud informujete obchodníka o vrácení zboží, máte dalších čtrnáct dní na odeslání zboží. Toto bývá častý problém, respektive v této souvislosti vzniká nejvíce nedorozumění.
Pokud se přece jenom rozhodnete zboží vracet, pamatujte na to, že zboží musí být opravdu nepoškozené a v původním obalu.