České franšízy míří do ciziny. Právě zde bodují

České franšízy míří do ciziny. Právě zde bodují

O franchisingu nemusíme dlouze mluvit nebo ho dlouze představovat. Jedná se o podnikání na základě licenčních smluv, jedná se o podnikání, které člověka vtáhne přímo do světa byznysu a sníží riziko možného krachu během prvních pěti let. K nejznámějším franšízám patří například franšíza McDonald`s, která před lety úspěšně expandovala i k nám, kde se rozrostla do obřích rozměrů. Samozřejmě to není jediná zahraniční franšíza, která si u nás našla své místo. Vyjmenovat je možné také šicí stroje Singer nebo společnost Coca-Cola.  

Abyste si ale nemysleli, že franšízové koncepty putují jenom k nám do České republiky, i české franšízové koncepty se rozhodly expandovat do zahraničí. A i když byste to na první pohled do nich neřekli, i tuzemské franšízové koncepty v zahraničí doslova bodují.  

Jaké značky expandují do zahraničí? 

V posledních letech do zahraničí expandovala zejména franšíza Bageterie Boulevard, která je takzvanou firmou na klíč, což je pro mnohé franšízanty opravdu atraktivní. Do zahraničí se však v posledních letech dostala i celá řada českých lékáren a opět se dočkaly velkého úspěchu.  

Fakta o franchisingu v České republice 

  • Věděli jste, že v České republice jsou nejvíce populární hlavně franšízové koncepty působící v gastronomické oblasti? Kromě jiného jsou rychle se rozvíjející i franšízy podnikající v nábytku, v podobě jazykové nebo hudební školy, daří se i franšízám o zdravé výživě nebo s léky.  
  • Věděli jste, že v České republice se nachází aktuálně více jak 300 franšízových konceptů? Mezi nimi se najdou jak tuzemské franšízy, tak zahraniční franšízové koncepty. 
  • Věděli jste, že franšízové koncepty mají často zázemí ve svých obchodních centrech?  
  • Věděli jste, že do České republiky se chystá celá řada nových franšízových konceptů? Patří k nim například největší americká síť pizzerií Little Caesar.