Ti, co jsou nespokojeni v zaměstnání, jsou často i nespokojeni s vysokými cenami v nejrůznějších obchodech, kavárnách či v jiných odvětvích, které denně navštěvují. Jenže ona je v těch cenách provize, se kterou se v každém podnikání musí počítat, ovšem zaměstnanci to nevidí. Nikdy totiž nemuseli uvažovat nad tím, jak velká by provize měla být, protože oni se právě zajímají jen o svou pracovní dobu, která je pro ně klíčová. Podnikatelé stojí většinou na rozcestí ve chvíli, kdy zvažují, jak velkou přirážku si dát, aby se nejednalo o odstrašující ceny, ale naopak ani, aby neprodělali na své živnosti. Ceny se většinou liší od té nákupní, protože mnohdy se jim poštěstí a koupí třeba nějakou surovinu do kávy mnohem levněji než obvykle. Aby byli napřed před konkurencí, o pár korun kávu zlevní, což vyvolá ve světě zákazník velké haló a velké zisky jsou na světě. Ovšem pokud máte nejlepší ceny široko daleko a koupíte si nějaké suroviny za výhodnější ceny, nedávejte to znát. Takové provize jsou jednoznačně na místě.
Ovšem vaše provize by zase neměly být přemrštěné, jak tomu bývá například u realitních kanceláří, které mají opravdu neskutečně velké poplatky navíc za pronajmutí bytu. Nájemci si většinou hledají ty nejvýhodnější byty, které budou pro ně dostatečně velké, které budou splňovat podmínky a jež budou za minimální poplatky. Většinou se musí počítat s kaucí, ale ta je v mnohých případech samozřejmostí. Ale platit dalších dvacet tisíc realitní kanceláři je naprosto nesmyslné. Proč na takové podmínky lidé přistupují, když naleznou i výhodnější nabídky?
Provize tedy někdy jsou a někdy nejsou na místě. Jednoznačně se vyplatí v pohostinství nebo v podobných odvětvích. U realitních kanceláří by se mohlo jednat o daleko menší částky, protože právě ty mohou být následně zhoubou jejich společnosti.