Jak velká by měla být správná provize?

provize

Mnoho podnikatelů se mnohdy dostává na rozcestí, když uvažuje nad tím, jak velká by měla být provize na jejich službách či zboží. Mělo by se zejména přemýšlet nad kupní cenou a následně od ní by se měla odpíchnout cena prodejní. Pokud se jedná o podnikání například v odvětví květin, vše spočívá od nákupní ceny, protože ta se mnohdy liší. Pokud koupíte tulipány za poloviční cenu než obvykle, není důvod přeci snižovat cenu i ve vašem krámě. Přemýšlejte ekonomicky – vždyť žádný váš zákazník neví, za jakou cenu jste koupili tulipány, růže, chryzantémy ani lilie. Pokud jste jim ochotni nabídnout o něco nižší cenu než váš konkurent přes ulici, je jasné, že budou zákazníci chodit raději k vám, nikoliv k němu. Vše ale spočívá i v dobrém průzkumu trhu, protože pouze díky němu můžete zjistit výhody a nevýhody.

Obrovské provize?

Obrovské provize si třeba dávají realitní kanceláře. Mnohdy se setkáte naprosto s nesmyslnými částkami, bohužel však z těch částek nikdy nesleví. Samozřejmě, najdou se i takové společnosti, které ví, že vysoké provize pouze odlákají zákazníky, proto tedy volí provize trošku v nižší sumě. Právě po takových pak budoucí nájemci sáhnout, protože se jedná o jakousi změnu. Většinou přeci nachází byty za velmi slušnou cenu, ale provize jsou přemrštěně vysoké. Pak ale přijde jedna realitní kancelář, která začne nabízet trošku něco jiného. To zákazníky přiláká. Správná provize by teda neměla být taková, která odláká potencionální klienty. Je dobré si zjistit různé výše, do kterých jsou schopni zákazníci či klienti jít. Všechny takové informace naleznete v nejrůznějších fórech, jejichž je plný internetový svět.

Poradit se správnou výší provize vám ostatně může pomoct internet sám, protože existuje několik skupin podnikatelů, kteří se ptají na stejnou otázku co vy. Divili byste se, kolik lidí se nachází ve stejné situaci jako vy. Nerozhodnost a nevědomost se však může řešit společně v nejrůznějších internetových diskuzích.