Určitě jste zaznamenali v Praze takzvaná Rekola. Jedná se kola fungující na základě jakéhosi sdílení. Když se chtějí lidé projet, tak si zkrátka zaplatí v mobilní aplikaci za proježděné minuty. Pak kolo někam uzamknou, zadají souřadnice do aplikace a je hotovo. Je to levný způsob, jak se po hlavním městě přepravovat. Když s touto novinkou přišli na trh, všichni lidé šíleli. Nyní šílí hlavně z podobně půjčovaných koloběžek, které se přes noc nabíjí u lidí, kteří za to dostanou zaplaceno. Novinkou na poli tohoto sdílení dopravních prostředků je také takzvaný carsharing, s čímž přichází italský Anytime.
Přepravovat se po Praze je někdy velký blázinec. Mnozí lidé si proto nekupují ani osobní automobily, ale spíše si kupují takzvané Lítačky, aby mohli jezdit městskou hromadnou dopravou výhodně. Někdy se však auto potřebuje, jenže není. Nyní si však mohou Pražané nebo návštěvníci hlavního města automobil půjčit v rámci takzvaného carsharingu Anytime.
Tento italský carsharing se dostal do Prahy letos v dubnu a zaznamenal velký úspěch.
V dubnu využívalo aplikaci už pět tisíc uživatelů
Na to, že se carsharing spustil teprve letos ke konci dubna, už po spuštění byla aplikace v pěti tisících telefonech. U nás se jedná o zcela nový carsharing, tudíž se člověk ani nediví tomu, že tento carsharing sklízí takový úspěch.
Jedná se o první zahraničí carsharing
U nás se jedná o zcela novou službu, taktéž je to vůbec první zahraničí carsharing, který do České republiky vstoupil. V Praze jsou zatím k půjčení vozy značky Toyota, konkrétně jsou k dispozici Toyoty Yaris s automatickou převodovkou, parkovací kamerou a hybridním motorem. Zatím je v Praze nasazeno sto hybridních vozů, které mají být do jisté míry zkušební. Pokud všechno bude fungovat tak, jak má, do konce roku bude takových vozů rovných pět set jen v hlavním městě. Není vyloučené, že se nebudou přidávat i jiné modely téže značky.