3 hlavní důvody, proč využívat IdM

IdM

Se zkratkami jako CRM či ERP se setkáváme dnes a denně, není proto divu, že jejich význam a potažmo i výhody důvěrně známe. Ale co takový IdM? V souvislosti s bezpečností dat a zefektivňováním firemních procesů se sice poměrně často píše také o identity managementu, jenomže spousta podnikatelů stále nebere na význam správy identit zřetel. Pokud nad implementací identity manageru také poněkud váháte, připomeňte si jeho největší benefity.

1. Získáte perfektní přehled o přístupech

Ve spoustě středně velkých a velkých firem obvykle panuje velmi nepřehledná situace o přístupových právech zaměstnanců, externistů a dalších lidí, kterým bylo umožněno přistupovat do systému. Personál mnohdy využívá větší počet aplikací, a do každé z nich přistupuje pod jiným účtem. V konečném součtu to mohou být i tisíce jednotlivých přístupů, což výrazně komplikuje dohled nad recertifikací. Identity manager systémy centralizuje a umožňuje snadnou identifikaci osob napříč celou firemní infrastrukturou.

2. Uvolníte ruce pracovníkům IT oddělení

Pokud máte pocit, že vaši ajťáci nestíhají zadané úkoly, zeptejte se jich, kolik času tráví zakládáním, úpravami a odstraňováním uživatelských účtů. Pořiďte jim IdM a udělejte přítrž rutinním úkonům – systém je zvládne automaticky, případně umožní správu nadřízeným. IT administrátoři navíc získají jasný přehled o účtech a oprávněních, což jim usnadní např. přípravu podkladů pro audit.

IdM

3. Urychlíte nástup nových zaměstnanců

Jakmile do firmy nastoupí nový pracovník, automaticky získá přístupy a může se pustit do práce. Zaneprázdněný IT administrátor nebude muset manuálně zakládat účty a celý proces se významně urychlí. Stejné výhody přináší access management při přestupech zaměstnanců napříč odděleními. Zodpovědná osoba jednoduše upraví práva, aniž by musela zasahovat IT podpora.