Co dělat s nevhodným vánočním dárkem?

Co dělat s nevhodným vánočním dárkem?

Může se to stát a stává se to každý rok – na Štědrý den zkrátka dostanete od Ježíška něco, co jste nechtěli, co se vám nelíbí nebo co už třeba máte. Pokud jste právě vy nějaký nevhodný dárek dostali, nabízí se otázka, co s ním dělat. Jak jsme zmínili, je to situace zcela běžná a opakuje se rok co rok. Ne vždycky se zkrátka podaří obdarovanému koupit to, co ho potěší, ne vždycky se člověk trefí do vkusu. Pokud patříte k dem, kteří dostali nebo darovali nevhodný dárek, nabízí se otázka, co s tímto nevhodným dárkem tedy dělat.  

Zpravidla máte čtrnáct dnů na to, abyste mohli odstoupit od smlouvy, a to bez důvodu. Jenže pravdou je, že ne každý se už do tohoto termínu vejde. Naštěstí mnozí prodejci nabízeli atraktivní věc, a sice možnost vrácení zboží do prodlouženého limitu.  

I když byste se trefili do lhůty, během které můžete vrátit zakoupené zboží, je třeba konstatovat, že nelze vrátit všechno zboží. Například nelze vrátit zboží, které podléhá zkáze, jako jsou potraviny nebo řezané květiny či nosiče digitálního obsahu, které mají porušený obal. Nelze také mnohé věci vrátit z hygienických důvodů, a to například zubní kartáčky nebo spodní prádlo.  

Čtrnáct dnů plus dalších čtrnáct dnů 

Mnozí lidé si myslí, že s odesláním se už nevejdou do čtrnáctidenního limitu pro vrácení zboží nebo do prodlouženého limitu. Málokdo však ví, že pokud prodejci oznámíte, že zboží vracíte, máte dalších čtrnáct dní na to, abyste zboží odeslali. I v takovém případě je prodejce povinen vám vrátit všechny finanční prostředky, které obdržel v souvislosti se zakoupeným zbožím.  

Co se však nevrací, tak je poštovné, které jste zaplatili při vracení zboží. To už platíte vy, ale mnohé podniky to dělají tak, že pošlou rovnou zpáteční adresu s kódem čili na poště pak nic neplatíte.  

Ne všechny obchody přijmou zboží z e-shopu 

V lidech dřímá mylná domněnka, že mají právo vrátit zboží v kamenné prodejně. Jenže pravdou je, že tomu tak není. Je to jen dobrá vůle mnohých společností, že lze snadněji vrátit zboží na pobočce. Není to však vaše výhradní právo a mnohé firmy mohou zboží zakoupené u nich na e-shopu odmítnout.