Franchising se v Česku stále rozrůstá

franchising

V roce 1991 nikdo nechtěl pojmu franchising věřit. Jednalo se o jakýsi pojem, který přinášel pouze nejistotu, protože o něm nikdo nic nevěděl. Chyběly odborné publikace či lidé, kteří by měli s tímto pojmem sebemenší zkušenosti. Neuskutečňovaly se žádné odborné semináře nebo přednášky, které by lidem dokázaly přiblížit tento zahraniční pojem. Jelikož se ekonomická situace nejevila v České republice jako dobrá, byl to pro tento druh podnikání velmi špatná start. Díky tomu, že si každý podnikatel toužil založit svou živnost pod svým jménem a netoužil vlastnit pouze pobočku podle licenčních práv, raději se vydal proti franchisingu. Jenže nikdo tehdy netušil, že se bude jednat o opravdu dobrý rozvoj kdejaké obchodní značky.

Rozkvět začal až založením asociace franchisingu

Velký zlom v rozvoji franchisingu v České republice přišel ve chvíli, kdy byla založena Česká asociace franchisingu. Ta měla za cíl podporovat tento druh podnikání. Snažila se o to, aby o něm lidé věděli a mohli si o něm zjistit více. Jednalo se tedy o nejrůznější přednášky, semináře, konference a mnoho jiného. Vše mělo spět k tomu, aby se lidé pomalu, ale jistě začali vrhat do rukou tohoto pojmu. Stalo se tak a franchising se mohl těšit ze svých prvních poboček nejrůznějších obchodních řetězců, mezi něž patří například oblíbený fast food McDonald’s nebo populární přírodní kosmetika YVES ROCHER.

Popularita tohoto podnikání stále roste. Že se jedná o skvělý rozvoj značky, poznaly i mnohé české firmy, mezi něž patří jednoznačně Bernard PUB Rodinného pivovaru Bernard nebo Parky’s Kosteleckých uzenin. Díky svým pobočkám v zahraničí se jejich jména stala velmi oblíbené a výrobky ještě oblíbenější. Nyní k této možnosti skvělého franchisingu se přiklání opravdu velká spousta začínajících, ale i dlouhodobějších podnikatelů. Možnost zviditelnit svou firmu i jinde než jen v České republice je přeci velmi lákavá! Chyboval by ten, kdo by ji nezkusil.