Kamenný obchod nebo e-shop?

eshop nebo obchod

Může se to na první pohled zdát jako složité dilema, ale je tomu opravdu tak?

Kamenný obchod:

  • výhody: máte pevné zázemí, určitou záruku kvality, lidé vždy vědí, kde vás hledat, zákazníci si mohou vaše zboží vyzkoušet a osahat
  • nevýhody: musíte platit zaměstnance, nebo sám být součásti obchodu, fyzicky se starat o doplňování sortimentu, kontrolovat chod obchodu, ranní vstávání do práce

E-shop:

  • výhody: mohou u vás nakupovat lidé z celé České republiky, můžete mít své stránky i v angličtině pro zahraniční klientelu, snadné a rychle domlouvání, v dnešní době jde již vše dělat online, můžete pracovat přes dropshipping atd.
  • nevýhody: dané zboží si zákazník nemůže vyzkoušet, platí poštovné a balné

Co je tedy výhodnější?

Nejde úplně o výhodnost, záleží na jaký sortiment se jako podnikatel chcete zaměřit. Pravda dnešní doby je taková, že lidé nemají čas chodit po obchodech nebo jezdit někam nakupovat. Ušetří spousty času, pokud sednout k počítači třeba s dětmi na klíně a z pohodlí domova si nakoupí, co potřebují. Online svět a e-shopy jsou skvělými pomocníky například pro nakupování dárků.

Avšak má to i stinnou stránku, chce-li zákazník nakoupit oblečení či boty, bojí se kupovat zajíce v pytli. Zákazník si chce zboží vyzkoušet, osahat a dle toho, jak mu zboží padne, rozhodne se ke koupi.

Sortiment

Sortiment je opravdu klíčový. Samozřejmě existují webové stránky, ze kterých se běžně objednává obuv i oděv, ale stále existují lidé, kteří si raději dané věci vyzkouší. Proto rozhodnutí zda provozovat kamenný obchod nebo internetový obchod by mělo být na základě vašeho sortimentu. Co chcete nabízet potenciálním zákazníkům? Je zboží kvalitní? Vyplatí se to? Není třeba dané výrobky zkoušet?

Pak směle do internetového obchodu.

Reklama

Kamenné obchody: články v novinách, reklamní letáčky do schránky, billboard, televizní reklama atd.

E-shopy: sociální sítě (Facebook, Twitter…), prohlížeče, chytré reklamy, reklamní kampaně atd.

V online světě je jednodušší pracovat s internetovými věcmi, tudíž e-shopy. Je i snazší se dostat do povědomí lidí za pomoci nejrůznějších nástrojů, které slouží k propagaci. S těmito věcmi vám pomůže SEO specialista.